torsdag 15 november 2012

sakta men säkert och utmaningar....

före eco-wraping
ett urval av färdiga burkar....

kanske till julglöggen som ska ges bort..eller saftflaskan...eller en massa goda karameller...
Hej svejs på er. Här kommer en kort men intressant rapport... först av allt kan jag meddela att min duktiga make snart har målat färdigt alla 4 nya fönstren. Det tar tid ska ni veta! de ska ju strykas inte bara en gång..utan de har strukits 3 gånger! jo, så är det , ska det göras om så ska det göras ordentligt..inget slarv här inte. Till helgen kommer min bästa svärfar,träräven, och hjälper till att börja få de på plats där de ska sitta vår livstid ut... jag själv roar mig med att jobba helgen...och då menar jag inte jobbet hemma med allt vad det innebär... mellan passen försöker jag att få in lite julpyssel, för nu kommer det att spikas en dag för lite julmys på lillstugans loppis...under helgen kommer jag att rapportera fönsterföljetången och då även datum för myset.... håll ögon öppna;) Nu till en annan viktig sak, vi på lillstugan/Norrgårdens Design och CbA brinner ju för återbruk..Annie min käre loppis/pysselpartner  har en blogg som ni hittar på adressen www.husetnummer10.blogspot.se där finner ni en utmaning som jag har antagit och tänker redovisa här. Återbruk av askar/kartonger/papper/snören mm. mm. allt kan användas till sk. eco-wraping, återanvändbara paket! häng på ni med! kolla in vad man kan göra med små medel..ha en fantastisk torsdagskväll...det ska jag ha med lite pyssel och läsning för barnen, och sist men inte minst.. ett avsnitt av en serie jag följer... kramar på er därute i cybervärlden.www.husetnummer10.blogspot.se

4 kommentarer:

  1. Hej min vän. Så fantastiska dina burkar är de kommer sälja som smör kommande julmarknad om inte annat så kan jag tänka mig att köpa ett gäng;) Jag har nu kopierat dina bilder och lagt in dig på kommade eco-wrappnings inlägg och tackar ödmjukast för bidraget;)

    Önskar dig en härlig dag
    Saknar dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Så fina rören blev. Funderar också på att delta i utmaningen men har inte landat i någon färdig idé än så jag får se, det är ju ett tag kvar.
    Lycka till med fönstren! =) Linda

    SvaraRadera
  3. Så fina de blev ...hittade in till dig här,kommer gärna till baka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt fina makeovrar - återbruk i sin bästa form!!

    SvaraRadera