söndag 11 november 2012

målning och julpyssel...

Hej hopp sådär på Söndagskvällen... Nu var det en vecka och tre dagar sedan som en uppdatering av köksrapporteringen var.. men som de flesta vet (som har gjort någon form av omfattande renovering eller ny/om/tillbygge), så tar det tid att genomföra olika saker..såsom målning...eller val av färg. Måla är trååååkigt!!! fast bara när det gäller fönster! Så det blev min käre make som fick den lotten, själv har jag målat timmerväggen och den murade väggen med vinställen. och DET är min grej. Sååå kul och jag är sjukt nöjd med resultatet. Järngrå lasyr blev det till slut i valet av behandlingen av timmerväggen..provade först att använda (på en provstock) rå linolja..men det blev inte bra alls, så jag jagade runt i tidningar, och på målarsighter och frågade i färgaffären..så till slut hittade jag vad jag letat efter. Bara sådant tar ju tid. Och muren med vinstället visste jag redan att jag ville ha vit, så där var det inga problem att hitta färg. och riktigt nöjd är jag med min målning så att terracottakanterna på stället får framträda som en inredningsdetalj i blickfånget, nu ska det bara strykas en gång till. Sedan är det färdigt. Och vad glad jag är att jag tagit mig tid till att julpyssla lite mellan varven, det har skapats julkulor i ny tappning, adventsljusstakar och julklappsförpackningar och jultags! åhhh! i love to pyssling!!!.. Så då kom vi helt plötsligt fram till att det kommer att bli en liten julmarknad/öppetdag på lillstugans loppis! Där kommer loppisen vara öppen och Norrgårdens design och CBA(ChoicesbyAnnie) att vara, så håll ögon och öron en öppna! följer man bloggen så kommer man att få avisering om när. Det kommer iallafall att serveras kaffe/glögg och pepparkakor och korv kommer att finnas till försäljning att grilla i eldarna som kommer att brinna ;) så nu går vi in i maximalt skaparstadie på varje ledig stund som finns över utöver hemarbete och arbete. Nu ska jag avnjuta ett glas Montes med min käre make innan det är dags att hänga tvätt och sedan krypa till kojs för att få energi och skaparkraft till morgondagen. Ha en härlig söndagskväll alla därute och glöm inte att komma 'hit' för att följa med på resan. här kommer uppdateringens bilder oxå. väl mött, Mia.
DEn sjukt snygga timmerväggen m lasyr

makens jobb..

efter första strykningen......

Norrgårdens Design....

1 kommentar:

  1. Hej min vän. Så sanslöst vackert det kommer bli;) och helt ljuvliga advents ljusstakar;)

    Ha en alldeles ljuvlig kväll
    Kram

    SvaraRadera